Galeria Plakatu Filmowego jest dopełnieniem filmowego charakteru naszego obiektu. W Galerii znajduje się stała wystawa prezentująca dorobek artystowów Polskiej Szkoły Plakatu i kolejnych generacji.
W Galerii prezentujemy unikatowe, oryginalny plakaty filmowe, w kolekcji posiadamy plakaty kina polskiego i światowego. W naszym zbiorze znajdują się oryginalne plakaty największych twórców plakatu filmowego z każdego okresu Polskiej Szkoły Plakatu, a także kolejnych generacji, m.in. takich jak: Jan Młodożeniec, Andrzej Pągowski, Waldemar Świerzy, Jakub Erol, Grzegorz Marszałek, Wiesław Wałkulski czy Witold Dybowski. Ich prace spotkały się z uznaniem na całym świecie.
Sercem Galerii Plakatu Filmowego jest sala im. Kazimierza Prószyńskiego, zbiory znajdują się także w przestrzeniach całego obiektu. W sali głównej Galerii znajdują się plakaty takich twórców jak: Andrzej Pągowski, Waldemar Świerzy, Jan Młodożeniec, Witold Dybowski, Jakub Erol i Wiesław Wałkuski. W tej sali dodatkową atrakacją są historyczne eksponaty filmowe - analogowy projektor kinowy oraz gablota kinowa - oryginalny rekwizyt wykorzystany w filmie Andrzeja Wajdy Powidoki.
Na ścianach Galerii prezentowane są plakaty do filmów takich jak: Krótki film o miłości, Piłkarski poker, Yesterday, Człowiek z marmuru, Casablanca, Obywatel Kane, Blues Brothes, Pół żartem, pół serio, Dawno temu w Ameryce, Pulp fiction, Nietykalni i wiele innych kultowych produkcji filmowych.
Galeria Plakatu Filmowego w Starym Kinie liczy ok. 100 oryginalnych plakatów filmowych i jest stale rozbudowana. To jedyna tak unikatowa galeria plakatu w Łodzi.
Galeria jest dostępna do swobodnego zwiedzania.
Opiekunem artystyczno-merytorycznym Galerii Plakatu Filmowego jest Fundacja Stare Kino.
O pierwszych projekcjach filmowych zawiadamiały pozbawione elementów graficznych afisze. Plakaty filmowe w rozumieniu dzisiejszym pojawiły się w Polsce w latach 20. XX wieku. Ówcześni twórcy inspirowali się wzorami zachodnimi i amerykańskimi, wykorzystując fotograficzne sylwetki aktorów i aktorek. Z czasem nieco odważniejsi twórcy pozwalali sobie na graficzne eksperymenty, jednak to dopiero po roku 1945 plakat filmowy nabiera innego wymiaru.
W okresie powojennym podejście do tworzenia plakatów zmieniło się diametralnie - na drugi plan zeszły funkcje informacyjne i reklamowe. Do głosu zaczęła dochodzić ekspresja artystyczna. Plakat stawał się dziełem sztuki, a za sprawą rozgłosu na temat polskich twórców i ich prac zaczęło się kształtować określenie Polska Szkoła Plakatu. Jej ojcem był Henryk Tomaszewski - to właśnie on stworzył koncepcję dzieła opartego na graficznej interpretacji filmu. Plakat filmowy nie był już realistycznym odzwierciedleniem, a twórcy zaczęli używać luźnych skojarzeń, symboli i metafor.
Najwybitniejszymi przedstawicielami Polskiej Szkoły Plakatu byli m.in.: Henryk Tomaszewski, Roman Cieślewicz, Jan Lenica, Jan Młodożeniec, Franciszek Starowieyski, Waldemar Świerzy, Wojciech Zamecznik, Wojciech Fangor.
W latach 70. do głosu doszła nowa generacja twórców, wśród których największym uznaniem cieszyli się: Andrzej Pągowski, Wiesław Wałkuski, Grzegorz Marszałek, Roman Kalarus. W okresie tym zaczęto także mówić o upadku Polskiej Szkoły Plakatu. Jej legenda jednak cały czas istnieje. A my postanowiliśmy ją podtrzymywać.